dinsdag 27 november 2012

een tussendoortje

Pff, ik hoor jullie denken..maar echt het werkt hoor.
Waar je aan moet blijven denken is wat wil ik bereiken?
Wat is een handige plek voor het kaartje waar ziet je kind het plaatje als hij iets moet doen of aangespoord moet worden.
Werkt het niet... wat gaat er dan mis, pikt hij/zij wel wat op maar niet alles of helemaal niet, overleg ook eens wat doe je waar, wanneer, wat vind jij een handige plek?
Want ook je kind wil graag leren en helemaal na een paar keer succes te hebben gehaald  en complimentjes te hebben gehad willen ze alleen maar meer.
Vergeet niet ze willen echt wel alleen kunnen ze het niet zelf zonder een hulpmiddel.

Nog een voorbeeldje, ik maakte eens een kaartje (ik zal hem binnenkort even laten zien.)voor het naar school gaan , je jas aan doen, schoenen aan , tas mee (tussendoortje in de tas) evt handschoenen ed huissleutel mee.
Deze heb ik eerst in ons halletje gehangen daar hangen ook de jassen ed....maar nope er gebeurde niks mee.
Daarna heb ik hem bij de voordeur/ op de voordeur gehangen en na een paar keer wijzen op het kaartje begon het vruchten af te werpen.

Persoonlijk vind ik het heerlijk om na een lange tijd van en maar herhalen en herhalen ik alleen maar meer op het kaartje hoef te wijzen.
En ik merk dat het direkt veel beter binnenkomt bij hem.

Ook niet te vergeten de kaartjes wijzen ook mij erop dat we ergens mee bezig zijn , als ik het kaartje zie denk ik ook, oh ja wijzen op het kaartje niet geergerd reageren maar relaxed met het kaartje.

Zelf ben ik ook niet het meest geordend persoontje ik vergeet ook nogal eens wat ..hahahaha ook ik gebruik heel veel briefjes om ruimte in mijn hoofd te maken voor andere dingen..
Door de kaartjes weet ik ook weer oh ja ....want anders kan het niet inslijten natuurlijk als ik elke keer weer terug val in mijn oude gedrag met "zeuren".

Succes! Anita



Geen opmerkingen:

Een reactie posten